Nokia mühendisi uyarıyor: Bazı şirketler yok olma tehlikesiyle karşı karşıya

Nokia: Geçmişinden Günümüze Bir Bakış

30 yaşın üzerindekiler için Nokia, 90’ların sonu ve 2000’lerin başında 3210 ve 3310 gibi efsane modellerin üreticisi olarak bilinir.

Ancak şirketin başarısızlığı, başarısızlığının bir yansımasıydı. Sadece satış payını kaybetmekle kalmayıp esasen “kayboldu”. Finlandiya merkezli yöneticiler, fiziksel klavyelerden vazgeçme eğilimine rağmen düğmelere sıkı sıkıya bağlı kaldılar ve yenilikçi teknolojiye geçme konusundaki tereddütlerini dile getirdiler.

Nokia, Apple’ın aksine rezistif dokunmatik ekranları benimseyerek fark yaratmayı hedefledi. Ancak bu karar gecikmişti ve şirketin düşüşü kaçınılmazdı.

Sonrasında Nokia, Microsoft ve ardından HMD Global tarafından satın alındı ancak eski şaşaasına bir daha dönemedi. Bugün Tesla’da görev alan eski bir Nokia çalışanı, günümüzdeki otomotiv endüstrisinin teknolojik değişime ayak uyduramadığını ve geçmişini feda etmeye hazır olmadığını belirtiyor.

Geleneksel içten yanmalı motorlara ve ağır üretim hatlarına güvenen şirketler, dijital dönüşümü hafife alıyorlar. Ancak bu yaklaşım mevcut modellerini tehdit ediyor.

Benzer şekilde, dijital geleceği benimsemenin zamanı geldiğini fark eden şirketler, kullanıcı odaklı yaklaşımlar benimsemeliler. Tesla, araç mimarisini yeniden tasarlayarak tamamen otonom sürüş hedefliyor.

Geleceğe Yönelik Hedefler

Otomobilin gelecekteki rolü, bugünkünden çok farklı olacak. Tesla’nın Cybercab modeli, otomobili yeniden tanımlamayı hedefliyor; sürücüye yardım etmekten ziyade tamamen otonom sürüşü hedefliyor.

Tabii ki, bazı endişe ve itirazlar mevcut. Güvenlik, gelenek ve teknik engeller gibi konulara hâlâ odaklanılıyor. Ancak geleceğin değişimini kabul etmek gerekiyor; aksi takdirde “dinozorlar” olarak adlandırılan sektör oyuncuları, hayatta kalmakta zorlanacaklar.

Yun-Ta Tsai’nin uyarısı net: Değişime ayak uyduramazsanız, hayatta kalamazsınız. Otomotiv endüstrisi, geleceğe hazırlanmak zorunda ve bu, eski devlerin yok olma riskiyle karşı karşıya olduğunu gösteriyor.

Related Posts

CHP’li Ağbaba’dan ‘emekli zammı’ açıklaması: ‘Bu emekliye ‘öl’ demekten başka bir şey değil!’

CHP Malatya Milletvekili Veli Ağbaba, Temmuz ayında yapılacak emekli zammına ilişkin yaptığı açıklamada, 2 bin 500 TL civarındaki zammın yetersiz olduğunu belirterek, “Bu emekliye ‘öl’ demekten başka bir anlama gelmiyor” dedi. Ağbaba, kök maaşların asgari ücrete eşitlenmesi gerektiğini vurguladı.

Ticaret Bakanlığı’ndan kayısı iddialarına inceleme! Rekor para cezası uygulandı

Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, kayısı satış ücretlerine ilişkin ilgili denetim ekiplerince inceleme başlatıldığını, konuya ilişkin paylaşımı yapan CHP Tuzluca Aday Adayı Bilgihan Ova’ya …

‘Satmayın’ diyenler haklı çıktı

İktidar, tüm uyarılara karşın şeker fabrikalarını satmaktan vazgeçmedi Bugün o özelleştirme fiyatına bu fabrikaların temeli bile atılamıyor.

Yabancı turistler de artık ‘Türkiye çok pahalı’ diyor: Fiyatlar Dubai ile yarışıyor

Türkiye’nin “bacasız sanayisi” turizm, 2025 sezonuna zayıf başladı. Otel dolulukları geçmiş yılların gerisinde seyrederken artan girdi maliyetleri, konaklama ücretlerini yabancı ziyaretçi için bile el yakar seviyeye çıkardı. Dört kişilik bir ailenin …

Araç muayenede yeni döneme hazırlık

2027-2047 yıllarını kapsayan araç muayene hizmetleri ihalesini kazanan MOI Ortak Girişim Grubu, bu hizmetleri Turka markasıyla yürütecek. Grup, sistemi 15 Ağustos 2027’den itibaren devralacak.

Araç satıcıları “6 ay 6 bin kilometre” düzenlemesinin amacına ulaştığı görüşünde

Motorlu Araç Satıcıları Federasyonu Başkanı Aydın Erkoç, Ticaret Bakanlığının, “6 ay 6 bin kilometre” uygulamasının ardından fiyatlardaki aşırı artış eğiliminin azaldığını, arz talep dengesinin kademeli olarak normalleşmeye başladığını söyledi.