Sıfır araç almak hayal oldu ikinci ele akın başladı!

İkinci El Araç Piyasasında Son Durum: Sıfır Araçlara Zam Geldi, İkinci Ele Olan Rağbet Arttı

İkinci el araç piyasasında son durum, araç satın almak isteyen vatandaşlar tarafından merakla araştırılıyor. Özellikle sıfır araçlara gelen son zamların ardından araç sahibi olmak isteyenler gözünü ikinci el piyasasına çevirmeye başladı. Ancak araç almak isteyenlerin ikinci elde özellikle odaklandığı bazı kriterler bulunuyor. Otomotiv piyasaları uzmanı Aykan Ceylan, “İnsanlar bu araçları satın almak istiyorlar” detaylarını paylaştı.

Sıfır araçlara uygulanan zamlar sonrasında ikinci el araçlara olan ilgi arttı. Peki, ikinci el araç fiyatları nasıl seyrediyor? Sıfır araçlara gelen zamların ardından gözler tekrar ikinci el piyasasına çevrilirken özellikle belirli model ve kriterlere sahip araçlara yoğun talep olduğu görüldü. İşte ayrıntılar…

Selver Gözüaçık’ın Ekol TV’de yer alan haberine göre, “Sıfır araçlara zam geldi. Araç almak isteyenler ikinci ele yöneldi. Kriterler yüksek tabii ki ikinci elde. Bizim bir hastalığımız var; aracın hasar görmemiş olması, 2 yaşından büyük olmaması, en fazla 30-40 bin kilometrede olması gibi kriterler belirleniyor. Bu kapsamda, 2-3 yaş aralığında ve 30-40 bin kilometre civarında olan araçlar ikinci elde büyük ilgi görüyor. Fiyatlar artış gösteriyor. Ancak diğer araçlar, örneğin 150 bin kilometreyi aşmış ve 7 yaşından büyük olan araçların alıcı bulmakta zorlandığı görülüyor” şeklinde konuştu.

Otomotiv sektöründe yaz aylarının yaklaşmasıyla birlikte fiyatların artması araç almak isteyenleri ikinci el piyasasına yöneltmeye başladı. Otomotiv piyasaları uzmanı Aykan Ceylan, “Döviz kurlarındaki artış, enflasyon, sürekli olarak otomobillere zam gelmesi” gibi nedenlerle fiyatların yükseldiğini belirtti. Farklı markalara ait 330 modelin tümünde zam uygulanmış durumda. Bazı modellerin fiyatı yüzde 10’dan fazla arttı.

Ceylan, “Fiyatlar yükseldikçe insanların alım gücü de düşüyor ve istedikleri araca ulaşmakta güçlük çekiyorlar veya ulaşamıyorlar” şeklinde ifade etti.

Sıfır araçlara uygulanan son zamların ardından vatandaşların gözü tekrar ikinci el piyasasına çevrildi. İkinci el araç almak isteyenlerin dikkat ettiği iki önemli kriter bulunuyor. Bunlardan ilki kilometrenin düşük olması, diğeri ise aracın yaşının genç olması. Ceylan, “Dolayısıyla 1 yaşındaki araçlara yoğun talep var, kilometresi 30 bini aşmayan ve özellikle otomatik vites seçeneği bulunan araçlar büyük ilgi görüyor. İnsanlar sorunsuz araçlar tercih ediyorlar. Araba satın almakla iş bitmiyor. Kasko, trafik sigortası masraflarını karşılamak, bakım maliyetlerini üstlenmek, olası sorunlarla uğraşmamak ve ileriye dönük zarar etmemek için dikkatle araç seçimi yapıyorlar” açıklamasında bulundu.

SUV segmenti de hareketli bir dönemden geçiyor. Satılan her iki araçtan biri SUV modellerinden oluşuyor. Ceylan, “Son 2 yılda SUV modellerine olan ilginin arttığını ve talebin yükseldiğini gözlemliyoruz. Şu anda Türkiye’de satılan her 100 araçtan 50 tanesi SUV modelleridir” dedi.

Related Posts

Antep Fıstığı Hasadında Güvenlik Artırıldı

Güneydoğu’da Antep fıstığı hasadı için jandarma komando ekipleri güvenlik önlemlerini yükseltti.

Sürücüler dikkat, bu hataya sakın düşmeyin! Bedeli 48 bin 315 lira

Yerköy İlçe Emniyet Müdürlüğü ekipleri, KGYS denetimlerinde Kırşehir Caddesi’nde bir sürücünün aracıyla drift attığını tespit etti. Ekipler, tespit ettikleri sürücüye Karayolları Trafik Kanunu’nun ilgili maddeleri gereğince 48 bin 315 lira ceza kesti …

Çocuklar Savaş Sonrası Ailelerini Destekliyor

Şam’da savaş sonrası çocuklar, Hamidiye Çarşısı’nda soğuk meşrubat satarak ailelerine destek oluyor.

Eyyübiye’de Gıda Denetimleri: 4 İşletmeye Ceza

Şanlıurfa’nın Eyyübiye ilçesinde hijyen ve son kullanma tarihine uymayan 4 işletmeye ceza kesildi.

Tartıda net ürün, menüde QR kod dönemi!

Tartıyla satılan ürünlerde yeni dönem başlıyor. Ambalajın ağırlığı artık fiyata yansımayacak. Restoranlarda ise karekodla fiyat karşılaştırma kolaylığı geliyor.

10 yıllık birliktelikte yol ayrımı: Gıda devi bölünebilir

Düşen satışlar, yüksek enflasyon, işlenmiş gıdalardan uzaklaşma ve sert rekabet sebepleriyle zor zamanlar geçiren paketlenmiş gıda devi Kraft Heinz, 10 yıl süren birleşmenin ardından şimdi bölünmeyi düşünüyor.